Tanáraink

Tanáraink kreatív, elkötelezett szakemberek. Valamennyien színvonalas magyar egyetemeken és – az európai kollégákkal való cserekapcsolatoknak  köszönhetően is – külföldi továbbképzés keretében tettek szert tudásukra. Továbbá elvégezték a Helen Doron Tanárképző Tréninget, melyen nemcsak elméleti hátterét sajátíthatták el ennek a különleges módszernek, hanem a gyerekek oktatásához szükséges gyakorlatot is szerezhettek. Mindezek azonban úgy gondoljuk, csupán minimális feltételei annak, hogy sikeresek legyenek, ezért hétről-hétre rengeteget dolgoznak azon, hogy érdekes és hasznos órákban legyen a gyerekeknek része. A Helen Doron English tanárai folyamatosan  továbbképzéseken vesznek részt, és az egymással való állandó kapcsolattartáson keresztül nemcsak saját, hanem kollégáik tapasztalataiból is építkeznek.

Mészáros Szilvia

Első látásra szerelem volt ez kettőnk között: amikor a 3 hónapos kislányommal ellátogattunk egy bemutató órára, úgy éreztem, már az óra közepén, hogy végre találtam valamit, ami nemcsak az angol nyelv tanulására fordít gondot, hanem a gyerekem igényeinek megfelelően fejleszti is őt. A szerelem odáig vezetett, hogy 2009-ben elvégeztem a tanárképző tréninget és egy évig Szegeden tanítottam. Nagyon nagy élmény volt a tanítás, az órákra való készülés. Egy álmom valósult meg azzal, hogy 2010. májusán folytathattam a saját nyelviskolámban a munkát. Igen nagy volt a váltás, alig egy év alatt lett belőlem érdeklődő szülőből tanár, majd nyelviskola vezető, de azt gondolom, életem legjobb döntését hoztam meg.

Remélem, minél több gyermek tapasztalhatja meg a tanulásnak ezt a formáját is!

Éliás Attila

Attila2

2000-ben szereztem diplomát Szombathelyen, tanító – vizuális nevelés szakon. Angol és francia nyelven beszélek. Több évet éltem és dolgoztam Angliában, mint au – pair. Magánoktatóként és felügyelőtanárként dolgoztam korábban, jelenleg hivatásos Helen Doron angolnyelv tanárként okítom a felnövekvő generációt Tatán és Tatabányán. Szeretem az íjászatot, az európai művészfilmeket és a rock zenét.

Azért lettem HD tanár, mert a játékos és izgalmasan kreatív formában adhatom át az angol nyelv szeretetét a gyerkőcöknek. HD tanárnak lenni napi kihívás és mindennapi öröm, mert azonnali visszajelzést kapok a gyerekektől és a szülőktől is mind tudásról, mind szeretetről.

Kovács Éva

K.Éva2

A gimnázium évei alatt döntöttem el, hogy gyermekek angol nyelvtanításával szeretnék foglalkozni, a főiskola alatt azonban már azt is tudtam, hogy ezt nem a szigorúan vett oktatási rendszer keretei közt szeretném csinálni. Néhány év “világjárás” után magántanulókkal kezdtem foglalkozni, ami sok örömet adott. Ezután, kis szerencsével- és egy életemben bekövetkezett váltást követően – találkoztam először a Helen Doron módszerrel. Szerelem volt első látásra, azonnal tudtam, hogy megtaláltam azt a stílust, rendszert, ami alapján tanítani szeretnék. Néhány nap alatt eldöntöttem, hogy elvégzem a szükséges tanfolyamot. Így kerültem ide, és nem bántam meg! Szeretném, ha rajtam, rajtunk keresztül minél többen ismerkednének meg a játékos nyelvtanulás lehetőségével és ugyanúgy megtalálnák benne az örömüket, mint én! 

Cynthia Challis

file-2016-11-27-1-17-56

I am so grateful to be working at Helen Doron and with children. I have been teaching for seven years now, and this method is the best for giving the children the “light bulb moment” ! I so enjoy this method, as they really learn with this.

Régi tanáraink, akikre szeretettel emlékezünk:

Perger-Dobsa Krisztina
Galántai Dóra
Karap Judit
Aradi Fruzsina
Horn Rita

 

 

Szabó Kriszta

Diplomám megszerzése és több év zenetanítás után nyakamba vettem a világot. Londoni tartózkodásom alatt rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam.
Nagy hatással volt rám, ahogy az alig totyorgó kisgyerekek szüleikkel együtt önfeledten szórakozva ismerkedtek az őket körülvevő világgal és tanulták anyanyelvüket. Kötetlen, mégis irányított foglalkozásokon szívták magukba kultúrájukat. Ezen a mesés világon keresztül szerettem volna  hazatérésem után a magyar gyerekeket megismertetni az angol nyelvvel. Olyan módszeren törtem a fejem, mely sokoldalú és élményszerű oktatást ad. Fontos volt, hogy legyen benne zene, tánc, olvasgassunk mesekönyveket, legyen bábjáték, színjátszás, mondókából feltétlen rengeteg, és mindez természetesen angol nyelven.
Tervezgettem a tanmenetet, gyűjtöttem a tananyagot, és rájöttem, ahhoz, hogy igazán jót hozzak létre, talán egy élet kell. Ennél türelmetlenebb voltam.
Ekkor találtam rá a Helen Doron módszerre, ami annyira megtetszett, hogy elvégeztem a tanárképző kurzusokat és azonnal belevágtam a tanításba.
Kisfiam pedig születése óta folyamatos visszajelzés számomra. Látom, tapasztalom rajta keresztül, hogy mennyi mindennel lett gazdagabb – lettünk gazdagabbak – a tanfolyamok által.
Örülök, hogy neki és kortársainak már ilyen kis kortól megadatik az idegen nyelv tanulásának lehetősége ezzel a játékos, mégis hihetetlenül tudatos módszerrel!

Kara Ágota

Ágota2

Az angol nyelv- és irodalomtanár szakos tanulmányaim során találkoztam először a Helen Doron módszerrel, később ebből írtam szakdolgozatom. Már az első óralátogatás magával ragadott: játékos, barátságos, élvezetes, örömteli volt nem csak az ott lévő kisgyerekeknek, de még nekem is 🙂 Olyannyira megtetszett, hogy fogtam az akkor 2,5 éves kislányom és azonnal beiratkoztunk az első tanfolyamra. Nyelvtudása rohamosan és színvonalasan fejlődött. Nagyon büszke voltam rá, és persze neki is óriási önbizalmat adott a folyamatos pozitív megerősítés a tanár néni részéről. Mindez még kíváncsibbá tett a módszer iránt. A tanárképző tréning elvégzése után nagy lelkesedéssel vetettem bele magam ebbe a modern és újszerű tanítási módba (ami merőben más, mint amit a hagyomágyos általános iskolai rendszerben tapasztaltam angol – történelem tanárként ). A játékosság, a szemléletesség, a gyakorlatiasság, a pozitív visszajelzések adása mind-mind formálta lelkem, gondolkodásmódom. Érdekes és izgalmas minden egyes órára való felkészülés. Nagyon jó látni, ahogy a gyerekek hétről-hétre ragyogó tekintettel érkeznek hozzánk, ahogy fejlődik nyelvtudásuk, ahogy kiül arcukra a  kis büszke mosoly, ahogyan a nagyobbak megküzdenek egy-egy nehezebb feladattal, legyőzve életkori sajátosságukból fakadó  gátlásaikat.

Hiszek a módszer sikerességében, hiszek a gyerekek gyors fejlődőképességében, játékos terhelhetőségükben….és most már önmagamban is, mert már tudom, csak így érdemes és lehet kisgyermekekkel megszerettetni egy idegen nyelvet, más nép kultúráját és már csak ezzel a módszerrel tudom elképzelni a gyermekek sikeres oktatását.

Illés-Kádek Kata

Mindig is oda voltam a gyerekekért. Tudom, hogy mennyire fontosnak tűnnek nekik a felnőttek, minden mozdulatnak és szónak rettentő formáló ereje van számukra. Óvónőnek szántak, de engem sokkal jobban érdekelt az utazás, az emberek, nyelvek, kultúrák, mint az elméleti pedagógia.
Az utazások és egy társadalomtudományi diploma után, mégis a használható nyelvtudásomra volt a legégetőbb szükség. Korrepetáltam, nyelvvizsgára készítettem, felzárkóztattam, tanítottam. A gyerek angol oktatást kezdettől fogva szimpatikus gondolatnak tartottam. Épp elég felnőttet láttam küszködni a nyelvvel, ahhoz, hogy a legegyszerűbb nyelvtanulási módszert válasszam eszközül. A módszerben leginkább a ritmust, a sok nevetést és bohóckodást szeretem, hiszen ezek a mindennapi életben sem állnak tőlem távol. A legpozitívabb visszajelzést a gyerekek jelentik, akik nyitottan, hihetetlen bátran, és jókedvvel fordulnak a nyelvelsajátítás felé, mintha csak az anyanyelvük lenne.Mottóm:

If They Don’T Learn The Way You Teach, Teach The Way They Learn!