fbpx
 
 

Elköszönés – új fejezet

Elköszönés – új fejezet

Számadás, én és a Helen Doron 12 évvel később

Sok-sok évvel ezelőtt, amikor a kisgyermekes szülők lelkesedésével igyekeztem helytállni a mindennapokban, és megadni kislányomnak mindazt, amire a jövőben szüksége lehet, sokat olvastam a korai nyelvtanulásban rejlő lehetőségekről.
Tudtam, hogy a kutatási eredmények szerint a gyerekek nagyjából hatéves korukig bármely nyelv hangkészletének elsajátítására képesek. Abban is biztos voltam, hogy a magabiztos nyelvtudás, a nagy szókincs és az idegen nyelvi kommunikációs hajlandóság akár éveken belül az egyik legfontosabb tudás lesz. Így aztán amikor lehetőségem adódott rá, boldogan vittem a kislányomat 7 hónapos korában a szegedi Helen Doron oktatóközpont bemutatóórájára.

Az ott tapasztalt lendület, a gyerekek felé való minőségi odafordulás, a saját élményeim és a gyerekeken jól látható érdeklődés és módszer lenyűgöző komplexitása egyaránt arra sarkallt, hogy én is ezt az utat válasszam magamnak. Három hónappal később magam is elvégeztem a tanárképzést, és kezdetét vette a történetem.

A Helen Doron és én: a kezdetek

SONY DSC

Csordultig voltam – és vagyok ma is – ötletekkel, motivációval és lelkesedéssel. Ráadásul már az első perctől kezdve szenvedélyesen hittem a Helen módszertan erejében, ezért azonnal elkezdtem keresni az akkori franchise-lehetőségeket. Egyszerűen tudtam, hogy ha ki akarom teljesíteni magam a munkámban, vennem kell egy nyelviskolát, nem is gondolkodtam. Tatán volt eladó egy suli, és bár még sosem jártam ott korábban, nem tudtam semmit a környékről vagy a Komárom-Esztergom megyei lehetőségekről, léptem.
A tatai nyelviskolát néhány évvel később a tatabányai, a Covid kellős közepén pedig a rózsadombi követte. Emellett lassan egy évtizede vagyok a hazai Helen Doron arca, master franchisora és szakmai vezetője. Kiteljesedtem és fejlődtem, ahogy a Helen Doron is.

Szakmai vezetőnek lenni komoly feladat és nagy megtiszteltetés

A franchise-rendszer felépítése biztonságot ad a tagoknak – és az ügyfeleknek is. A minőség az angol nyelvész, Helen Doron által szavatolt, általunk kontrollált módon biztosított. A módszertan és a tananyag tehát adott, akárcsak a branding és a kommunikáció főbb alappillérei. Ugyanakkor a nyelviskola-tulajdonosoknak és a nyelvtanároknak is viszonylag nagy személyes szabadságuk van a kereteken belül. Ez fontos, hiszen a konkrét nevelési-oktatási szituációban ők vannak a gyerekekkel.
Nekik kell megküzdeniük a figyelemért és éberen tartani a lelkesedést, ehhez pedig szükségük van saját kreatív alkotó energiáikra.
Master Franchisorként (helendoron.hu) a teljes magyar hálózatért felelek. Tartom a kapcsolatot a franchise-partnerekkel, segítségükre vagyok, ha elakadnak, vagy ha váltani szeretnének – mert olykor erre is van példa.
Szakmai vezetőként folyamatosan képzem magam, szorosan együttműködöm az angol nyelvi központtal, és igyekszem első kézből biztosítani a legfrissebb tudást tanárainknak. Együtt dolgozzuk ki a legújabb eljárásokat, közben hírlevelet írok, programokat szervezek és oktatok. Mindig csinálok valamit, mindig további ötleteken töröm a fejem, fejlesztek és motiválok, meghallgatok és megértek, adok és kapok. Rengeteget dolgozom, hogy mind az általam vezetett oktatóközpontokban, mind a hazai Helen Doron nyelviskolákban mindig minden a legnagyobb rendben legyen.

Mindig is hittem a Helen Doron-módszerben, mert…

Egyszerűen csodálatos, ahogy és amilyen hatékonysággal működik! A hozzánk forduló szülők stabil nyelvismeretet, nyelvi bátorságot és életre szóló lehetőségeket szeretnének biztosítani gyermekeiknek. Nálunk azonban sokkal többet kapnak: megtartó erejű közösséget, a korosztályos közeg oldott örömét, odafigyelést és támogatást az élet minden területén. A kisgyermekkortól velünk lévő diákjaink tizennégy évesen általában középfokú, tizennyolc éves korukra pedig jellemzően
felsőfokú nyelvvizsgát szereznek, ami a jelenlegi országos állami nyelvoktatási gyakorlathoz képest is
kiemelkedő.
De szerintem még ennél is fontosabb az a változás, amely a közös munka hatására a gyerekek személyiségében mutatkozik meg. Tanulóink a közös angolfoglalkozásokon megtapasztalják saját kompetenciájukat, és felismerik, hogy kellő igyekezettel önerőből is bármire képesek. Elfelejtik és később már ők maguk bontják le a sztereotípiákat. Kamaszként sem kérdőjelezik meg önmagukat újra és újra, mert tudják, hogy meg tudják csinálni. Számukra az ajtók nem zárnak le semmit, hanem lehetőséget nyitnak egy-egy új világra. A szülők a befektetett anyagi javakkal és a ráfordított idővel nem nyelvtudást vesznek, hanem egy sikeresebb, boldogabb, őszintébb jövőt.

A Helen Doron-módszer üzenete az is, hogy te vagy önmagad legjobb változata

Helen Doron angol nyelvoktatóként mindig igyekszünk dobozon kívül gondolkozni – és erre biztatjuk a gyerekeket is. Nem akarunk uniformizálni, nem akarjuk megmondani, mit gondoljanak. Helyette azt szeretnénk, ha ők maguk is felismernék, hogy ők már a velünk való találkozás előtt is valamilyenek, és mi szeretjük ezt a valamilyenséget.
Épp ezért a nyelvtudás megszerzése mellett az önkifejezésben és az önelfogadásban is támogatjuk őket, mert meggyőződéssel hisszük, hogy rossz gyerekek valójában nem léteznek. Rossz reakciók, rossz döntések, rosszul megválasztott szavak annál inkább! Felnőttként példát kell mutatnunk kitartásból, korrektségből, következetességből és tudatosságból nemcsak a gyerekeinknek, hanem a diákjainknak is. Őszinte és transzparens oktatóként állunk a gyerekek előtt.
Ennek pedig az a következménye, hogy a Helen Doron diákjai nem azért tanulnak, mert kell vagy mert anya-apa azt akarja. Azért dolgoznak lelkiismeretesen, azért fejlődnek hónapról hónapra, évről évre, mert ők maguk legbelül így akarják.

12 év után eljött a változás ideje

Még kimondani is sok, milyen sok éven át volt számomra az egyik legfontosabb dolog a világon a tatai és a tatabányai nyelviskola vezetése. A szülőkkel, diákokkal barátok lettünk, megismertük egymást, közös élményeket és emlékeket gyűjtöttünk. Hatottunk egymásra, töltekeztünk egymásból, adtunk és kaptunk.
Ez idő alatt több száz kisdiákból lett nyelvvizsgás langaléta kamasz, soktucatnyi kistesó érkezett, mert ő is velünk akar angolozni, sok-sok táboron, foglalkozáson, lelkizésen, bukásokon és sikereken vagyunk túl. Éltünk, dolgoztunk legjobb tudásunk szerint.
Most azonban eljött a változás ideje, és a szívemben fájdalommal vegyes reményekkel, tervekkel és álmokkal búcsúzom. Hosszú és nehéz mérlegelési folyamat végén úgy döntöttem: elhagyom a tatai és a tatabányai nyelviskolát, hogy a jövőben elsősorban kislányom fejlődésére és a magyarországi Helen Doron oktatóközpontok szakmai nívójának további támogatására koncentrálhassak.
Tudnotok kell, hogy ezt a döntést nem volt könnyű meghozni. Sokáig vívódtam, kerestem az optimális megoldást, amelyben a továbblépés mindannyiunk számára lehetőségeket tartogat.
Helyemre kiváló szakemberek, imádni való nők érkeznek: Kitti és Éva veszi át az irányítást.

Kedves Szülők és Gyerekek! Arra kérlek titeket, hogy fogadjátok őket is olyan támogató szeretettel és lelkesedéssel, ahogy velem tetettétek, mert ők is ugyanolyan elszántsággal, lelkesedéssel és örömmel érkeznek hozzátok, ahogy én tettem annak idején!

 

Köszönök mindent nektek!

Sok szeretettel búcsúzom!

Mészáros SzilviaMészáros Szilvia